28 Aug

Pilotė Milda Mackonytė: moteris pilotė jau nebestebina

Skrisdami atostogų ar darbo reikalais galite iš pilotų kabinos išgirsti Mildos Mackonytės vardą. Milda – viena iš lietuvaičių merginų, dirbančių komercinių skrydžių pilote. Šiuo metu ji skraido Lietuvoje įsteigtoje lėktuvų nuomos ir užsakomųjų skrydžių kompanijoje „GetJet Airlines“. Jau antrus metus šioje įmonėje pilotė valdo „Boeing 737“ orlaivį ir nuolat kyla ar tupia lėktuvu į skirtingus Europos oro uostus, kur vykdomi aviakompanijos užsakovų skrydžiai. Milda turi sukaupusi jau netoli tūkstančio skrydžio valandų.

Kalbėdami apie gyvenimo kelionę pilotų kabinos link, negalėjome nepaliesti moterų aviacijoje temos. Pasiteiravus, ar dažnai pilotei tenka oro uoste pasišnekučiuoti su padangių profesiją pasirinkusiomis moterimis, išgirstame, kad taip, moterų piločių gretos vis gausėja. Susipažinkime su Milda artimiau.

  • Kaip Jūsų gyvenime atsirado aviacija? Ar pilote svajojote tapti nuo vaikystės, ar tik rinkdamasi kur studijuoti?

Aviacija traukė nuo pat mažens, dažnai stebėdavau lėktuvus, konstruodavau sparnus, o pravažiuodama aerodromą visuomet degiau noru pakilti į dangų. Kartą nuvykome į Paluknio aerodromą ir įsirašiau į Z. Brazausko vaikų sklandymo mokyklą, tuomet man buvo 15 metų. Taip po truputį ir pradėjau skraidyti. Po metų jau gavau sklandytojo licenciją ir džiaugiausi kiekviena minute, praleista ore. Iki šiol kai tik turiu laiko mėgstu pasklandyti.

  • Kur įgijote pilotės profesiją? Kas buvo sunku, o kas pasirodė lengviau nei tikėjotės?

Jau sklandydama svajojau tapti avialinijų pilote ir sieti savo karjerą su skraidymu, tad toliau mokslus tęsiau Vilniuje, „Pilotų mokykloje“ CPL (angl. Commercial Pilot Licence) licencijai įgyti. Įgijus CPL, pabaigiau tarpinius kursus Berlyne, Vokietijoje, kad gaučiau APC (angl. Airline Pilot Certificate). Šie kursai davė stiprų pagrindą pradedant skraidyti keleiviniais lėktuvais. „Boeing 737“ lėktuvo tipo kvalifikaciją įgijau aviacijos akademijoje „BAA Training“.

Negalėčiau išskirti kurio nors vieno sunkiausio aspekto visų aviacijos studijų eigoje. Sunkiausia apskritai buvo derinti kitas universitetines studijas, darbą bei aviaciją tuo pačiu metu. Turėjau suspėti visur. Mokiausi turėdama tikslą skraidyti keleiviniais lėktuvais, taigi patiko pats mokymosi skraidyti procesas.

Kalbant apie papildomas studijas, Tarptautinio verslo bakalaurą įgijau Vilniaus Universiteto Tarptautinio Verslo Mokykloje. Žmonės klausia, kodėl šalia pilotavimo man reikėjo dar vienos specialybės. Мano nuomone, visas avialinijų verslas yra tarptautinis, o mes neatsiejama šio verslo grandinės dalis, tad mano žinios verslo srityje ir universitetinis išsilavinimas yra papildomas privalumas ieškant darbo. Be to, man ši sritis yra įdomi bei artima.

  • Ar darbas realybėje ir tai, kaip jį įsivaizdavote toks pat? Ar kartotumėte viską nuo pradžių, žinodama kas lauks?

Taip, vėl rinkčiausi kelią tapti avialinijų pilote. Darbas toks, kokį įsivaizdavau, ir kokį man apibūdino dirbantys avialinijose kolegos, draugai, tad visuomet žinojau kokios karjeros siekiu. Labai svarbu suprasti, koks tai darbas renkantis šią profesiją, kad netektų nusivilti.

Piloto darbas yra labai dinamiškas, tad lankstumas ir prisitaikymas įvairiose situacijose bei profesionalus komandinis darbas yra neatsiejamos šio darbo savybės. Norintys tapti pilotais turite suprasti, kad visas jūsų laisvas laikas suksis aplink jūsų darbo grafiką, o ne atvirkščiai. Avialinijų piloto darbas – tai gyvenimo būdas, ne profesija.

  • Ar teko susidurti su visuomenės, šeimos ar aplinkos neigiamomis nuostatomis, kad lėktuvų pilotavimas ne moterims?

Iš tiesų visą laiką turėjau didžiulį palaikymą iš aplinkinių, šeimos, draugų, antrosios pusės, instruktorių, esu visiems dėkinga, kad šiuo metu skraidau kaip pilotė. Visi galbūt matė didžiulį norą skraidyti ir polinkį aviacijai, dėl to drąsino siekti svajonės.

  • Kaip manote, kodėl moterų aviacijoje vis dar taip mažai? Su kokiais sunkumais tenka susidurti merginoms, pasirinkusios šią profesiją? Ar apskritai vis dar reikia kalbėti apie lyčių skirtumus aviacijoje, galbūt situacija iš esmės keičiasi?

Taip, tai yra faktas, kad tik 6% pilotų yra moterys, ir šią profesiją renkasi daugiau vyrai nei moterys.

Visi pilotai laikome tuos pačius egzaminus, mokomės bei vykdome tas pačias procedūras, tad jokio skirtumo esi pilotas vyras ar moteris. Manau, kad požiūris į moteris pilotes keičiasi ir moteris kaip pilotė jau nebestebina kaip anksčiau. Tiesiog procentaliai šią profesiją moterys renkasi rečiau, nes galbūt ne taip dažnai išdrįsta apskritai save tokioje srityje kaip aviacija išbandyti.

  • Kokie didžiausi profesijos privalumai? Kodėl merginoms vertėtų įtraukti pilotavimą į savo studijų pasirinkimo alternatyvas?

Man didžiausias darbo privalumas – pilotavimas, skrydis ir tai, kad apskritai pats darbas patinka. Taip pat kelionės, yra nuostabu pamatyti vis naujas vietas, vieną dieną jūs Atėnuose, kitą dieną Milane, o trečią – jau namuose. Jeigu žinote, ko norite ir ko siekiate, net neabejokite – pirmyn!

Dėkojame už pokalbį!

 

Dalintis

We use cookies and other similar technologies to help provide our Services, to advertise to you and to analyse how you use our Services and whether advertisements are being viewed. We also allow third parties to use tracking technologies for similar purposes. If you are using our Services via a browser you can restrict, block or remove cookies through your web browser settings. To learn more, Read More.

Necessary Cookies

Always enabled

These cookies are necessary for our website to function properly and cannot be switched off in our systems. They are usually only set in response to actions made by you which amount to a request for services, such as setting your privacy preferences, logging in or filling in forms or where they’re essential to provide you with a service you have requested. You cannot opt-out of these cookies. You can set your browser to block or alert you about these cookies, but if you do, some parts of the site will not then work. These cookies do not store any personally identifiable information.
Performance Cookies
These cookies allow us to count visits and traffic sources so we can measure and improve the performance of our site. They help us to know which pages are the most and least popular and see how visitors move around the site, which helps us optimize your experience. All information these cookies collect is aggregated and therefore anonymous. If you do not allow these cookies we will not be able to use your data in this way.
Targeting Cookies
These cookies may be set through our site by our advertising partners. They may be used by those companies to build a profile of your interests and show you relevant adverts on other sites. They do not store directly personal information but are based on uniquely identifying your browser and internet device. If you do not allow these cookies, you will experience less targeted advertising.
Save & Accept