Pilotė Milda Mackonytė: moteris pilotė jau nebestebina
Skrisdami atostogų ar darbo reikalais galite iš pilotų kabinos išgirsti Mildos Mackonytės vardą. Milda – viena iš lietuvaičių merginų, dirbančių komercinių skrydžių pilote. Šiuo metu ji skraido Lietuvoje įsteigtoje lėktuvų nuomos ir užsakomųjų skrydžių kompanijoje „GetJet Airlines“. Jau antrus metus šioje įmonėje pilotė valdo „Boeing 737“ orlaivį ir nuolat kyla ar tupia lėktuvu į skirtingus Europos oro uostus, kur vykdomi aviakompanijos užsakovų skrydžiai. Milda turi sukaupusi jau netoli tūkstančio skrydžio valandų.
Kalbėdami apie gyvenimo kelionę pilotų kabinos link, negalėjome nepaliesti moterų aviacijoje temos. Pasiteiravus, ar dažnai pilotei tenka oro uoste pasišnekučiuoti su padangių profesiją pasirinkusiomis moterimis, išgirstame, kad taip, moterų piločių gretos vis gausėja. Susipažinkime su Milda artimiau.
- Kaip Jūsų gyvenime atsirado aviacija? Ar pilote svajojote tapti nuo vaikystės, ar tik rinkdamasi kur studijuoti?
Aviacija traukė nuo pat mažens, dažnai stebėdavau lėktuvus, konstruodavau sparnus, o pravažiuodama aerodromą visuomet degiau noru pakilti į dangų. Kartą nuvykome į Paluknio aerodromą ir įsirašiau į Z. Brazausko vaikų sklandymo mokyklą, tuomet man buvo 15 metų. Taip po truputį ir pradėjau skraidyti. Po metų jau gavau sklandytojo licenciją ir džiaugiausi kiekviena minute, praleista ore. Iki šiol kai tik turiu laiko mėgstu pasklandyti.
- Kur įgijote pilotės profesiją? Kas buvo sunku, o kas pasirodė lengviau nei tikėjotės?
Jau sklandydama svajojau tapti avialinijų pilote ir sieti savo karjerą su skraidymu, tad toliau mokslus tęsiau Vilniuje, „Pilotų mokykloje“ CPL (angl. Commercial Pilot Licence) licencijai įgyti. Įgijus CPL, pabaigiau tarpinius kursus Berlyne, Vokietijoje, kad gaučiau APC (angl. Airline Pilot Certificate). Šie kursai davė stiprų pagrindą pradedant skraidyti keleiviniais lėktuvais. „Boeing 737“ lėktuvo tipo kvalifikaciją įgijau aviacijos akademijoje „BAA Training“.
Negalėčiau išskirti kurio nors vieno sunkiausio aspekto visų aviacijos studijų eigoje. Sunkiausia apskritai buvo derinti kitas universitetines studijas, darbą bei aviaciją tuo pačiu metu. Turėjau suspėti visur. Mokiausi turėdama tikslą skraidyti keleiviniais lėktuvais, taigi patiko pats mokymosi skraidyti procesas.
Kalbant apie papildomas studijas, Tarptautinio verslo bakalaurą įgijau Vilniaus Universiteto Tarptautinio Verslo Mokykloje. Žmonės klausia, kodėl šalia pilotavimo man reikėjo dar vienos specialybės. Мano nuomone, visas avialinijų verslas yra tarptautinis, o mes neatsiejama šio verslo grandinės dalis, tad mano žinios verslo srityje ir universitetinis išsilavinimas yra papildomas privalumas ieškant darbo. Be to, man ši sritis yra įdomi bei artima.
- Ar darbas realybėje ir tai, kaip jį įsivaizdavote toks pat? Ar kartotumėte viską nuo pradžių, žinodama kas lauks?
Taip, vėl rinkčiausi kelią tapti avialinijų pilote. Darbas toks, kokį įsivaizdavau, ir kokį man apibūdino dirbantys avialinijose kolegos, draugai, tad visuomet žinojau kokios karjeros siekiu. Labai svarbu suprasti, koks tai darbas renkantis šią profesiją, kad netektų nusivilti.
Piloto darbas yra labai dinamiškas, tad lankstumas ir prisitaikymas įvairiose situacijose bei profesionalus komandinis darbas yra neatsiejamos šio darbo savybės. Norintys tapti pilotais turite suprasti, kad visas jūsų laisvas laikas suksis aplink jūsų darbo grafiką, o ne atvirkščiai. Avialinijų piloto darbas – tai gyvenimo būdas, ne profesija.
- Ar teko susidurti su visuomenės, šeimos ar aplinkos neigiamomis nuostatomis, kad lėktuvų pilotavimas ne moterims?
Iš tiesų visą laiką turėjau didžiulį palaikymą iš aplinkinių, šeimos, draugų, antrosios pusės, instruktorių, esu visiems dėkinga, kad šiuo metu skraidau kaip pilotė. Visi galbūt matė didžiulį norą skraidyti ir polinkį aviacijai, dėl to drąsino siekti svajonės.
- Kaip manote, kodėl moterų aviacijoje vis dar taip mažai? Su kokiais sunkumais tenka susidurti merginoms, pasirinkusios šią profesiją? Ar apskritai vis dar reikia kalbėti apie lyčių skirtumus aviacijoje, galbūt situacija iš esmės keičiasi?
Taip, tai yra faktas, kad tik 6% pilotų yra moterys, ir šią profesiją renkasi daugiau vyrai nei moterys.
Visi pilotai laikome tuos pačius egzaminus, mokomės bei vykdome tas pačias procedūras, tad jokio skirtumo esi pilotas vyras ar moteris. Manau, kad požiūris į moteris pilotes keičiasi ir moteris kaip pilotė jau nebestebina kaip anksčiau. Tiesiog procentaliai šią profesiją moterys renkasi rečiau, nes galbūt ne taip dažnai išdrįsta apskritai save tokioje srityje kaip aviacija išbandyti.
- Kokie didžiausi profesijos privalumai? Kodėl merginoms vertėtų įtraukti pilotavimą į savo studijų pasirinkimo alternatyvas?
Man didžiausias darbo privalumas – pilotavimas, skrydis ir tai, kad apskritai pats darbas patinka. Taip pat kelionės, yra nuostabu pamatyti vis naujas vietas, vieną dieną jūs Atėnuose, kitą dieną Milane, o trečią – jau namuose. Jeigu žinote, ko norite ir ko siekiate, net neabejokite – pirmyn!
Dėkojame už pokalbį!