9 Oct

Kvalifikacija norintiems valdyti didelius oro linijų orlaivius

Ar žinojai, kokią kvalifikaciją turi įgyti pilotai, norėdami skraidyti dideliais orlaiviais? Baigus pradinius pilotų mokymus, įgyjama komercinio piloto licencija, tačiau jos nepakanka, norint dirbti oro linijose ir skraidyti dideliais orlaiviais. Tam prireiks įgyti tipo kvalifikaciją, suteikiančią žinias ir įgūdžius valdyti vieno konkretaus tipo (modelio) orlaivį.

Kas yra tipo kvalifikacija?

Pilotas, baigęs pirminius pilotų mokymus ir įgijęs komercinio piloto licenciją, skristi oro linijų orlaiviais dar negali – jam reikia įgyti tipo kvalifikaciją. Tipo kvalifikacija − tai lyg vairuotojo pažymėjimas leidžiantis vairuoti tik vieno tipo automobilį. Tai vienas piloto mokymų etapų, kurio metu pilotai išmoksta valdyti konkretaus tipo orlaivį, pavyzdžiui, Airbus A320. Nors tiek išore, tiek vidumi orlaiviai atrodo panašūs, tačiau jų valdymas skiriasi, ir pagal veikiančias aviacijos reguliacijas, norėdamas valdyti vieną ar kitą orlaivį, pilotas privalo turėti būtent to konkretaus orlaivio tipo kvalifikaciją.

Kaip vyksta tipo mokymai?

Pilotas tipo kvalifikaciją įgyja apytiksliai 8 savaites trunkančių teorinių ir praktinių mokymų metu. Tipo mokymų teorijos mokymų dalyje, kuri trunka apie 100 valandų, pilotai mokosi ne tik procedūrų teorijos, bet ir susipažįsta, kaip veikia prietaisai skydelyje, naudodamiesi specialiais procedūrų treniruokliais.

Susipažinęs su teorija, pilotas jau sėdasi į realaus skrydžio treniruoklį, kurio kabina – tai tikro orlaivio kabinos kopija su veikiančiais prietaisais ir lėktuvo sistemomis. Treniruoklyje įrengtos vaizdo, garso, judesio sistemos atkuria apie 99% skrydžio pojūčių: galingi vaizdo projektoriai imituoja pro langus matomus vaizdus, garso sistema skleidžia orlaivio ir aplinkos garsus, o skrydžio pojūtį dar labiau stiprina kabinos, pritvirtintos ant specialių hidraulinių kojų, judėjimas.

Realaus skrydžio treniruoklyje pilotai mokosi valdyti pasirinkto tipo orlaivį ne tik įprastomis, bet ir sudėtingomis oro sąlygomis, treniruojasi, ką daryti gaisro lėktuve atveju ar kaip sėkmingai nutupdyti lėktuvą, neišsiskleidus važiuoklei, neveikiant varikliui ar esant kitiems nesklandumams. Ne mažiau svarbus ir komandinio darbo aspektas – iki šiol skraidę po vieną mažais lėktuvais, pilotai mokosi ne tik didelio orlaivio valdymo subtilybių, bet ir kaip komandoje atliekamos skrydžio procedūros ir užtikrinamas saugumas įvairiose orlaivyje kylančiose situacijose.

Išlaikius tipo mokymų egzaminą, piloto laukia dar vienas išbandymas – aerodrominė treniruotė, kurios metu pilotai pirmąkart sėda už realaus orlaivio šturvalo ir kyla į dangų. Aerodrominės treniruotės metu pilotui reikia į atitinkamą aukštį pakelti ir sėkmingai nuleisti orlaivį, ir šią procedūrą jis turi pakartoti bent šešis kartus (reikalavimai gali svyruoti – procedūrą gali tekti kartoti 8 ar 10 kartų).

Kada įgyjama antra tipo kvalifikacija, o kada reikalingi tipų skirtumų mokymai?

Pilotas, norėdamas kelti savo kvalifikaciją ir išmokti valdyti naujo tipo orlaivį, turi du kelius, priklausomai nuo jau turimos tipo kvalifikacijos.

Pilotui teks išklausyti visai naują tipo kvalifikacijos kursą, kai skirtumų tarp tipų yra daug ir tipai kardinaliai skiriasi: pavyzdžiui, turint Airbus A320 tipo kvalifikaciją, norint išmokti valdyti Boeing 737 NG arba turint Airbus A320 tipo kvalifikaciją, norima valdyti Airbus A350 tipo orlaivį.

Jei orlaivis, kurį pilotas nori išmokti valdyti yra panašus, tuomet pilotui užteks išklausyti tipų skirtumų mokymus. Šio mokymo kurso pilotui pakaks, kai pilotas renkasi panašius tipus ar skirtingus to paties tipo variantus, pavyzdžiui, turint Boeing 737 CL tipo kvalifikaciją, norima valdyti naujesnį Boeing 737 NG tipo orlaivį.

Pilotai turi atsinaujinti turimą tipo kvalifikaciją ar kelias specialiuose pakartotiniuose mokymuose dukart per metus (kas šešis mėnesius). Oficialiai piloto turimų tipo kvalifikacijų skaičiaus nėra ribojamas, tačiau kai kurios oro linijos, saugumo sumetimais, apriboja galiojančių tipo kvalifikacijų skaičių ir leidžia vienu metu skraidyti iki dviejų tipų vienu metu.

Dalintis

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/tapkpilotu/domains/tapkpilotu.lt/public_html/wp-content/plugins/wordpress-seo/inc/class-wpseo-utils.php:1194) in /home/tapkpilotu/domains/tapkpilotu.lt/public_html/wp-content/plugins/webtoffee-gdpr-cookie-consent/php/functions.php on line 117

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/tapkpilotu/domains/tapkpilotu.lt/public_html/wp-content/plugins/wordpress-seo/inc/class-wpseo-utils.php:1194) in /home/tapkpilotu/domains/tapkpilotu.lt/public_html/wp-content/plugins/webtoffee-gdpr-cookie-consent/php/functions.php on line 117

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/tapkpilotu/domains/tapkpilotu.lt/public_html/wp-content/plugins/wordpress-seo/inc/class-wpseo-utils.php:1194) in /home/tapkpilotu/domains/tapkpilotu.lt/public_html/wp-content/plugins/webtoffee-gdpr-cookie-consent/php/functions.php on line 117

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/tapkpilotu/domains/tapkpilotu.lt/public_html/wp-content/plugins/wordpress-seo/inc/class-wpseo-utils.php:1194) in /home/tapkpilotu/domains/tapkpilotu.lt/public_html/wp-content/plugins/webtoffee-gdpr-cookie-consent/php/functions.php on line 117