Tapk Pilotu studentas Patrikas
24 Oct

Būsimasis pilotas Patrikas Čivilis: kryptingai siekiu piloto karjeros

Patrikas Čivilis – būsimasis pilotas, apsisprendė tapti pilotu, dar besimokydamas mokyklos suole. Vaikinas tikina studijas rinkęsis racionaliai ir kryptingai, bei tvirtina einantis tiesiausiu keliu siekiant piloto karjeros. Patrikas sutiko papasakoti ne tik apie savo studijas, bet ir apie aviacijos reikšmę jo gyvenime.

Patrikai, kaip aviacija atsirado Tavo gyvenime?

Vienas pirmųjų susidūrimų su aviacija įvyko vaikystėje, kai daug laiko, ypač vasaromis, praleisdavau kaime pas senelius. Jų sodyba įsikūrusi netoli Karinių oro pajėgų Šiaulių Aviacijos bazės, tad teko dažnai matyti ir girdėti virš galvos skrendančius naikintuvus. Eidavau pažiūrėti į už tvoros stovinčius įspūdingus karinius lėktuvus. Jie man taip patiko, kad gavau neišdildomą įspūdį palikusią kalėdinę dovaną ─ skrydį realaus skrydžių treniruokliu „BAA Training“ aviacijos akademijoje, kur dabar ir mokausi. Tai buvo nepakartojama patirtis.

Aviaciją kaip sritį, kurioje norėčiau dirbti, pradėjau svarstyti ir vertinti piloto karjeros galimybes prieš ketverius metus. Tuo metu su šeima skridome atostogauti, o taip pat išbandžiau skrydį sklandytuvu. Sklandymas mane taip sužavėjo, kad pradėjau domėtis, gilintis į šią sritį ir net įgijau sklandytojo licenciją. Kai pradėjau sklandyti, supratau, kad aviacija yra ta sritis, kurioje noriu dirbti – noriu skraidyti.

Kaip šeimos nariai reagavo į tavo pasirinkimą? Ar jie Tave palaikė? O gal buvo bandymų atkalbėti?

Niekas netikėjo mano noru tapti pilotu. Galbūt todėl, kad mano aplinkoje – nei šeimoje, nei draugų tarpe – nebuvo žmonių, dirbančių ar kitaip susijusių su aviacija.

Tėvai palaikė mano norą, tačiau nemaža studijų kaina tapo kliūtimi – trūko finansų. Tad teko pasukti galvą, kaip išspręsti pinigų klausimą. Atsiradus „Tapk pilotu“ projektui, kuris siūlo finansinį sprendimą, atsivėrė galimybė mokytis ir įgyti piloto profesiją Vilniuje.

Ar studijų atranka tikrai tokia sudėtinga, kaip apie ją kalbama? Kas buvo sunkiausia?

Atranka nėra sudėtinga ar lengva – ji visokeriopa ir patikrina viską – nuo paprasčiausio gebėjimo skaičiuoti iki profesijai svarbių įgūdžių bei asmeninių savybių. Taigi jai reikia pasiruošti.

Nors be bazinių žinių aviacijos srityje, galima tapti pilotu, bet bus nelengva, todėl rekomenduoju pasidomėti bent jau visiškai bendriniais industrijos dalykais. Internete gausu informacijos, kuria dalinasi patyrę kapitonai, antrieji pilotai, skraidymo instruktoriai. Šios žinios pravers pokalbio su atrankų specialistu metu, kuris man pasirodė viena sudėtingiausių atrankos dalių.

Ar turėjai planą B, jei būtum neįstojęs į „BAA Training“?

Norėjau mokytis ir dirbti aviacijoje, tad ir planas B buvo susijęs su šia sritimi. Kaip jau minėjau, pradžioje susidūriau su finansiniais iššūkiais, bet juos išsprendė „Tapk pilotu“ projektas.

Taip jau sutapo, kad atranka į piloto studijas pagal „Tapk pilotu“ programą vyko panašiu metu kaip ir stojimai į universiteto studijų programas. Todėl išbandžiau savo jėgas ir ten. Tuo pačiu metu, kai sužinojau, kad įstojau mokytis pagal „Tapk pilotu“ programą, jau buvau pradėjęs studijas universitete pagal Skrydžių valdymo studijų programą, tačiau nutraukiau savo studijas tam, kad tapčiau pilotu. Žinojau, kad jei ir būčiau baigęs skrydžių valdymo studijas universitete, nebūčiau dirbęs skrydžių valdyme. Nugalėjo noras siekti piloto karjeros.

Pakalbėkime apie pilotų studijas. Papasakoki, kaip atrodo pilotavimo studijos?

Kaip ir daugumoje kitų studijų, viskas prasidėjo nuo teorinių mokymų. Teorijos mokymų etapas trunka apie 9 mėnesius ir per šį pakankamai trumpą laiką reikia ne tik išmokti keturiolika aviacijos disciplinų, bet ir laikyti visų šių dalykų egzaminus Civilinės aviacijos administracijoje. Šis etapas įtemptas, studijos intensyvios. Po teorijos manęs laukė skraidymo praktika, kuri „BAA Training“ vyksta Ispanijoje ir trunka apie 6-7 mėnesius. Labai laukiau šios praktikos, nes jau sėdi tikrame lėktuve ir skrendi – pradžioje su instruktoriumi, o po to jau ir vienas. Nepakartojamas jausmas pirmąkart skristi vienam! Po šios praktikos įgysiu komercinio piloto licenciją.

Norint dirbti oro linijų pilotu ir skraidyti dideliais keleiviniais orlaiviais šio licencijos man nepakaks, todėl mokysiuosi Tipo kvalifikacijos mokymuose. Jie taip pat sudaryti iš dviejų dalių – teorijos ir praktikos realaus skrydžio treniruoklyje. Šie mokymai jau gerokai trumpesni ir trunka vos kelis mėnesius. Po praktikos treniruoklyje – pirmas skrydis tikru dideliu lėktuvu. Jis aviacijoje vadinamas aerodromine treniruote. Jos metu pilotas studentas turi pakilti ir nusileisti oro uoste 6 kartus.

Pasimokius aviacinių mokymų centre ir treniruokliuose, lauks skrydžių praktika oro linijose, dar vadinama linijiniu įvedimu. Šiame etape skraidysiu antrojo piloto pozicijoje kartu su patyrusiu kapitonu, kuris kaip instruktorius prižiūrės ir koordinuos mano veiksmus, kad nepadaryčiau klaidų, valdydamas keleivių pilną lėktuvą.

Minėjai pomėgį sklandyti. Ar studijų metu pravertė žinios, kurias įgijai sklandydamas?

Be abejonės. Atvirai kalbant, bet kokia patirtis aviacijoje, praverčia ir visai nesvarbu, ar esi skraidęs sklandytuvais, o gal jau įgijęs PPL licenciją ar kt. Verta paminėti, kad patirtis, gali ir pakišti koją – galvodamas, kad kažką supranti ir moki, imi pasitikėti savo jėgomis ir atsipalaiduoji, o pasirodo, kad nieko nemoki. Tad anksčiau įgyta patirtis tik padeda susidaryti bendrą vaizdą, kartais šiek tiek greičiau suvokti instruktoriaus dėstomą informaciją paskaitos metu. Skaidymo patirtis gali praversti skrydžių praktikos metu.

Ką galėtum patarti tiems, kurie šiuo metu renkasi studijas ir svarsto savo ateities profesiją?

Išmokite mokytis. Šis įprotis pravers nepriklausomai nuo to, kokias studijas ir profesiją pasirinksite. Studijos (o ypač pilotų) – intensyvios, tad mokytis teoriją bus pakankamai sunku. Dirbkite su savimi ir pasieksite puikių rezultatų.

Kaip įsivaizduoji save po dešimties metų?

Tikiu, kad po dešimtmečio jau būsiu nemažai patirties sukaupęs kapitonas. Gyvensiu ne Lietuvoje, gal Artimuosiuose Rytuose ar Azijoje. Norėčiau tapti instruktoriumi, besidalinančiu savo žiniomis su būsimaisiais pilotais.

 

Dalintis