Studijų programa
2,5 metų trukmės TAPK PILOTU projekto mokymų programą sudaro pilnas studijų paketas, apimantis pradinius pilotų mokymus, lėktuvo tipo kvalifikacijos kursus ir privalomąją praktiką. Tai reiškia, kad baigęs (-usi) TAPK PILOTU studijas, studentas (-ė) turi galimybę iš karto teikti orlaivių pilotavimo paslaugas avialinijose.
Pradinių pilotų studijų programą sudaro 801 val. teorijos paskaitų, papildomos 37 val., skirtos netechninių įgūdžių kursui, ir 200 val. praktinių skrydžių mokomaisiais lėktuvais bei lėktuvų simuliatoriais. Į TAPK PILOTU mokymų programą taip pat yra įtrauktas daugianarės įgulos sąveikos mokymų (MCC) kursas – 40 val.
Lėktuvo tipo kvalifikacijai įgyti privaloma išklausyti 106 val. teorijos kursą ir praktikuotis 36 val. realaus skrydžio treniruoklyje.
Detalus mokomųjų dalykų ir studijų programos aprašymas pateiktas puslapio apačioje.

Studijų programa

2,5 metų trukmės TAPK PILOTU projekto mokymų programą sudaro pilnas studijų paketas, apimantis pradinius pilotų mokymus, lėktuvo tipo kvalifikacijos kursus ir privalomąją praktiką. Tai reiškia, kad baigęs (-usi) TAPK PILOTU studijas, studentas (-ė) turi galimybę iš karto teikti orlaivių pilotavimo paslaugas avialinijose.
Pradinių pilotų studijų programą sudaro 801 val. teorijos paskaitų, papildomos 37 val., skirtos netechninių įgūdžių kursui, ir 200 val. praktinių skrydžių mokomaisiais lėktuvais bei lėktuvų simuliatoriais. Į TAPK PILOTU mokymų programą taip pat yra įtrauktas daugianarės įgulos sąveikos mokymų (MCC) kursas – 40 val.
Lėktuvo tipo kvalifikacijai įgyti privaloma išklausyti 106 val. teorijos kursą ir praktikuotis 36 val. realaus skrydžio treniruoklyje.
Detalus mokomųjų dalykų ir studijų programos aprašymas pateiktas puslapio apačioje.

Pirminiai pilotų mokymai
TEORIJA
Teorinę programos dalį (kurią studentai baigia per 801 akademinę val.) sudaro 14 mokomųjų dalykų:
- Oro teisė;
- Radijo ryšys;
- Skrydžio procedūros;
- Masė ir centruotė;
- Prietaisai;
- Meteorologija;
- Orlaivių konstrukcija;
- Skrydžių planavimas;
- Orlaivio skrydžio duomenys;
- Bendroji navigacija;
- Radijo navigacija;
- Žmogaus galimybės skraidyti;
- Skrydžių principai;
- Vizualiųjų skrydžių ir skrydžių pagal instrumentus komunikacija (VFR/IFR Communication).
NTS (NETECHNINIŲ ĮGŪDŽIŲ) KURSAS
Netechninių įgūdžių kursas sukurtas įgūdžiams ir kompetencijoms ugdyti, kurios yra svarbios sėkmingai studentų karjerai avialinijose: lyderystė, bendradarbiavimas, komandinis darbas, komunikacija ir kita.
Kursas paruoštas pagal naujausius Europos Aviacijos Saugumo Agentūros (EASA) reikalavimus įgyvendinti naują mokymų programą „Area 100 KSA“ (žinios, įgūdžiai ir požiūris). Šis kursas bus privalomas visose pirminių mokymų organizacijų programose, veikiančiose pagal EASA reguliacijas, nuo 2022 metų. TAPK PILOTU programos studentai – vieni pirmųjų, gausiančių šiuos mokymus.
SKRYDŽIAI
Praktinę programos dalį (vykdomą tiek skrydžių treniruokliuose, tiek lėktuvuose) sudaro:
- 90 val. vizualiųjų skrydžių (iš kurių 5 val. NVFR naktinių skrydžių);
- 96 val. Instrumentinių skrydžių (iš kurių 59 val. lėktuvu ir 37 val. FNPT treniruokliu);
- 14 val. skrydžių dvimotoriu lėktuvu (iš kurių 11 val. lėktuvu ir 3 val. FNPT treniruokliu);
- 40 val. daugianarės įgulos sąveikos mokymų (MCC).
Skrydžiai vykdomi „Cesna 172S“, „Tecnam P2002JF“ ir „Tecnam P2006T“ lėktuvais.
CIVILINĖS AVIACIJOS ADMINISTRACIJOS EGZAMINAI
Studentai privalo išlaikyti šiuos egzaminus:
- Oro teisė;
- Radijo ryšys;
- Skrydžio procedūros;
- Masė ir centruotė;
- Prietaisai;
- Meteorologija;
- Orlaivių konstrukcija;
- Skrydžių planavimas;
- Orlaivio skrydžio duomenys;
- Bendroji navigacija;
- Radijo navigacija;
- Žmogaus galimybės skraidyti;
- Skrydžio principai;
- Vizualiųjų skrydžių ir skrydžių pagal instrumentus komunikacija (VFR/IFR Communication).
Daugiau informacijos apie egzaminus rasite www.caa.lt

Pirminiai pilotų mokymai
TEORIJA
Teorinę programos dalį (kurią studentai baigia per 801 akademinę val.) sudaro 14 mokomųjų dalykų:
- Oro teisė;
- Radijo ryšys;
- Skrydžio procedūros;
- Masė ir centruotė;
- Prietaisai;
- Meteorologija;
- Orlaivių konstrukcija;
- Skrydžių planavimas;
- Orlaivio skrydžio duomenys;
- Bendroji navigacija;
- Radijo navigacija;
- Žmogaus galimybės skraidyti;
- Skrydžių principai;
- Vizualiųjų skrydžių ir skrydžių pagal instrumentus komunikacija (VFR/IFR Communication).
NTS (NETECHNINIŲ ĮGŪDŽIŲ) KURSAS
Netechninių įgūdžių kursas sukurtas įgūdžiams ir kompetencijoms ugdyti, kurios yra svarbios sėkmingai studentų karjerai avialinijose: lyderystė, bendradarbiavimas, komandinis darbas, komunikacija ir kita.
Kursas paruoštas pagal naujausius Europos Aviacijos Saugumo Agentūros (EASA) reikalavimus įgyvendinti naują mokymų programą „Area 100 KSA“ (žinios, įgūdžiai ir požiūris). Šis kursas bus privalomas visose pirminių mokymų organizacijų programose, veikiančiose pagal EASA reguliacijas, nuo 2022 metų. TAPK PILOTU programos studentai – vieni pirmųjų, gausiančių šiuos mokymus.
SKRYDŽIAI
Praktinę programos dalį (vykdomą tiek skrydžių treniruokliuose, tiek lėktuvuose) sudaro:
- 90 val. vizualiųjų skrydžių (iš kurių 5 val. NVFR naktinių skrydžių);
- 96 val. Instrumentinių skrydžių (iš kurių 59 val. lėktuvu ir 37 val. FNPT treniruokliu);
- 14 val. skrydžių dvimotoriu lėktuvu (iš kurių 11 val. lėktuvu ir 3 val. FNPT treniruokliu);
- 40 val. daugianarės įgulos sąveikos mokymų (MCC).
Skrydžiai vykdomi „Cesna 172S“, „Tecnam P2002JF“ ir „Tecnam P2006T“ lėktuvais.
CIVILINĖS AVIACIJOS ADMINISTRACIJOS EGZAMINAI
Studentai privalo išlaikyti šiuos egzaminus:
- Oro teisė;
- Radijo ryšys;
- Skrydžio procedūros;
- Masė ir centruotė;
- Prietaisai;
- Meteorologija;
- Orlaivių konstrukcija;
- Skrydžių planavimas;
- Orlaivio skrydžio duomenys;
- Bendroji navigacija;
- Radijo navigacija;
- Žmogaus galimybės skraidyti;
- Skrydžio principai;
- Vizualiųjų skrydžių ir skrydžių pagal instrumentus komunikacija (VFR/IFR Communication).
Daugiau informacijos apie egzaminus rasite www.caa.lt

Lėktuvo tipo mokymai ir praktika
LĖKTUVO TIPO KVALIFIKACIJOS MOKYMAI IR AERODROMINĖ TRENIRUOTĖ
6-8 savaičių trukmės teorinės ir praktinės studijos, vykdomos klasėse ir realaus skrydžio treniruoklyje pagal konkretų lėktuvo tipą. Baigus teorinę kurso dalį laikomi teorijos egzaminai, po kurių studentas sėdasi mokytis į skrydžių treniruoklį. Sėkmingai baigus praktinę mokymų dalį, taip pat laikomas egzaminas, kurį vykdo Civilinės Aviacijos Administracijos sertifikuoti egzaminuotojai.
Aerodrominė treniruotė – tai praktiniai lėktuvo tipo mokymai, kurie vyksta tikrame orlaivyje oro uoste. Juose pilotai mokosi pakilimo ir tūpimo. Standartiškai atliekami 6 pakilimai ir tūpimai.
LINIJINIS ĮVEDIMAS
Tai pirmieji skrydžiai Antrojo piloto kėdėje su keleiviais, skirti įgyti praktikos ir surinkti būtinoms minimalioms skrydžio valandoms, kurias turi turėti Antrasis lėktuvo pilotas. Linijinis įvedimas tarsi praktika, vykdoma bendradarbiaujant su avialinijomis konkretaus orlaivio tipo lėktuve. Pilotas tokių skrydžių metu atlieka visas Antrajam pilotui priklausančias užduotis, tačiau vis dar yra prižiūrimas ir mokomas lėktuvo kapitono.

Lėktuvo tipo mokymai ir praktika
LĖKTUVO TIPO KVALIFIKACIJOS MOKYMAI IR AERODROMINĖ TRENIRUOTĖ
6-8 savaičių trukmės teorinės ir praktinės studijos, vykdomos klasėse ir realaus skrydžio treniruoklyje pagal konkretų lėktuvo tipą. Baigus teorinę kurso dalį laikomi teorijos egzaminai, po kurių studentas sėdasi mokytis į skrydžių treniruoklį. Sėkmingai baigus praktinę mokymų dalį, taip pat laikomas egzaminas, kurį vykdo Civilinės Aviacijos Administracijos sertifikuoti egzaminuotojai.
Aerodrominė treniruotė – tai praktiniai lėktuvo tipo mokymai, kurie vyksta tikrame orlaivyje oro uoste. Juose pilotai mokosi pakilimo ir tūpimo. Standartiškai atliekami 6 pakilimai ir tūpimai.
LINIJINIS ĮVEDIMAS
Tai pirmieji skrydžiai Antrojo piloto kėdėje su keleiviais, skirti įgyti praktikos ir surinkti būtinoms minimalioms skrydžio valandoms, kurias turi turėti Antrasis lėktuvo pilotas. Linijinis įvedimas tarsi praktika, vykdoma bendradarbiaujant su avialinijomis konkretaus orlaivio tipo lėktuve. Pilotas tokių skrydžių metu atlieka visas Antrajam pilotui priklausančias užduotis, tačiau vis dar yra prižiūrimas ir mokomas lėktuvo kapitono.