20 Sep

Būsimasis pilotas Deividas Repšas: aviacija žavi savo dinamika ir aukštais standartais

Būsimasis pilotas, Deividas Repšas, kelią į aviaciją atrado visai netikėtai ─ nusivylęs rutininiu darbu biure, ieškojo dinamiškos srities savirealizacijai. Šiandien vaikinas jau mokosi skraidyti vienmotoriais lėktuvais Ispanijoje ir sutiko papasakoti apie sprendimus, kardinaliai pakeitusius jo gyvenimą.

Deividai, kaip ir kada aviacija atsirado Tavo gyvenime?

Tiesą sakant, aviacija į mano gyvenimą atėjo visai neseniai. Būdamas vaikas, norėjau tapti krepšininku, tad nesu vienas tų vaikinų, kurie nuo mažumės svajojo tapti pilotu ir įsivaizdavo, kaip ir kur skraidys. Aviacija pasibeldė į mano gyvenimą vos prieš metus. Tuo metu, po kelių metų darbo biure, ieškojau naujos profesinės krypties. Lemtingas sutapimas – Facebook socialiniame tinkle tėtis pasidalino „Tapk pilotu“ paskyros žinute, kuri mano gyvenimą pakeitė visu 100 procentų.

Tiesa, su aviacija teko susidurti ir anksčiau. Studijų metu sutikau ekonomikos dėstytoją, kuris turėjo piloto licenciją ir papasakodavo apie savo skrydžius „Boeing“ orlaiviais ir patirtus nuotykius. Jo istorijos įkvėpė, net pagalvodavau, kad būtų šaunu ir pačiam pasimokyti ir įgyti piloto licenciją, tačiau nedėjau jokių pastangų, kad tai pasiekčiau, netikėjau, kad kada nors pilotuosiu lėktuvą. Laikui bėgant ši idėja užsimiršo.

Minėjai, kad tėtis pasidalino Facebook žinute, kuri pakeitė Tavo gyvenimą. Ar ilgai svarstei, prieš priimdamas sprendimą tapti pilotu?

Ilgai svarstyti neteko, nes aš jau judėjau pokyčių link – buvau metęs darbą biure, net svarsčiau sunkvežimio vairuotojo darbą, kad galėčiau keliauti ir nereiktų kasdien dirbti biure, visą dieną žiūrint į kompiuterio ekraną, nematant dienos šviesos. Tad man bevertinant įvairias alternatyvas, tėtis padėjo pasirinkti (šypsosi, red. past.). Pasidomėjau pilotų mokymo programos keliamais reikalavimais kandidatams – vertinau save, ar atitinku reikalavimus, tad liko tik nueiti į atranką „BAA Training“ aviacijos akademijoje ir pabandyti. Tuo labiau, kad ši sritis man atrodė perspektyvi, o tėčiui tai patiko net dar labiau nei man – piloto darbas buvo jo vaikystės svajonė.

Paminėjai studijas ir darbą kitoje srityje. Ar galėtum papasakoti, kaip atrodė Tavo gyvenimas iki aviacijos?

Baigęs mokyklą įstojau į Vilniaus kolegiją, kur pabaigiau bankininkystės bakalauro studijų programą. Dar studijuodamas antrame kurse įsidarbinau banke. Po pusmečio pakeičiau darbo sritį ir išbandžiau auditą, kur dirbau trejus metus. Ši patirtis mane pastūmėjo susimąstyti, ar noriu praleisti likusį gyvenimą, dirbdamas tokį darbą. Pradėjau svarstyti, ką veikti toliau.

Kas paskatino tokiems pokyčiams?

Darbas finansų srityje įdomus ir šios srities žinios bei supratimas apie pinigus praverčia įvairiose gyvenimo situacijose. Iš tiesų, tai praplečia akiratį, bet pajutau, kad finansai nėra ta vienintelė sritis, kur norėčiau dirbti visą gyvenimą. Gal kai kurie skaitytojai man prieštaraus ir su mano mintimis nesutiks, tačiau, nesijaučiau gerai. Tai prieštarauja žinomam posakiui, kad reikia pasirinkti mėgstamą darbą ir nereiks dirbti.

Pokyčiams skatino ir darbo aplinka ir sąlygos. Įtemptas grafikas, dirbti dažnai pradėdavau nuo 7 valandos ryto ir neretai biure užtrukdavau iki 10 valandos vakaro, su kolegomis vykdydavome daug projektų vienu metu, dirbome su nedidele komanda, buvo nustatyti griežti terminai – įtampa tapo mano kasdienybe ir vieną dieną supratau, kad man nepriimtinas toks gyvenimo būdas. Noriu dirbti su meile, įdėti visą save ir stengtis dėl geriausių reultatų. Nebemačiau prasmės savo darbe dar ir todėl, kad reikia plėšytis ir viską aukoti tik tam, kad uždėti varneles ties visomis užduotimis darbų sąraše.

Kai pradėjau svarstyti, kokioje srityje geriausiai realizuočiau save, supratau, kad ankstesniame darbe man trūko dinamikos. Ją matau aviacijoje – čia nėra dviejų tų pačių dienų – kasdien keičiasi labai daug dedamųjų – kolegos, skrydžio kryptis, orai, kitos sąlygos, nors vykdomos procedūros – kartojasi.

Užsiminei, kad Tavo tėtis žavisi aviacija, o kaip į Tavo planą siekti piloto karjeros reagavo kiti šeimos nariai?

Tėtis, iš tiesų, labai apsidžiaugė. Sulaukiau ir mamos palaikymo, nors ji ir reagavo kiek santūriau. Iš tiesų, visi su džiugesiu priėmė šią žinią. Vieni draugai nustebo, manė, kad tai tėra pokštas, o štai kiti – kaip tik apsidžiaugė ir jau laukia, kada baigsiu mokslus ir juos paskraidinsiu. Dabar norisi mokytis ir tai padaryti geriausiai, kaip tik galiu, kad nenuvilčiau visų, kurie mane palaiko.

Ar sutikai tokių, kurie bandė atkalbėti nuo tokio pasirinkimo?

Meluočiau, jei sakyčiau, kad nesutikau. Turiu dėdę, kuris mane atkalbinėjo, nes įžvelgė daug visokiausių rizikų, pavyzdžiui, dėl saugumo, sveikatos, nešamos didelės atsakomybės ir kitų veiksnių. Jis vardijo grėsmes, o aš jo minimus dalykus vertinau kaip atsiveriančias naujas galimybes. Jis ne kartą bandė mane atkalbėti, tačiau, kaip matote, jam nepavyko.

Ar teko susidurti su stereotipais ir mitais apie savo profesiją?

Teko girdėti įvairių mitų, susijusių tiek su studijų kaina, tiek su gera piloto sveikata. Vieną kartą teko bendrauti su žmogumi, kuris papasakojo apie draugą, kuris svajojo apie piloto darbą, tačiau taip ir netapo pilotu dėl aukšto ūgio, kuris siekė gal 1,90 m. Kaip jis teigė, „į aviaciją nepriima tokių aukštų“. Iš tiesų apribojimo piloto ūgiui nėra. Šiuolaikiniuose orlaiviuose, pilotų sėdynių padėtis reguliuojamos panašiai kaip ir automobiliuose, tad nėra nė pagrindo tokiems reikalavimams. Tad pilotų tarpe yra ir tikrai aukštų žmonių, galinčių ūgiu konkuruoti su aukštaūgiais krepšininkais.

Gal galėtum skaitytojams papasakoti apie savo studijas ir pasidalinti įspūdžiais, kas buvo sunkiau, o kas atvirkščiai – lengviau negu tikėjaisi?

Neįprasta buvo studijų pradžioje, kai susidūriau su aviacijos terminais, aviacijos anglų kalba. Man, atėjusiam iš finansų srities, tai buvo visiškai nauja ir kartais terminai skambėjo keistai. Pavyzdžiui, terminas “bank angle” aviacijoje reiškia sukimosi kampą, tačiau man su šiuo terminu teko „susidraugauti“, nes pirma mintis į galvą ateidavo iš finansų srities – galvojau apie banką – rimtą finansinę instituciją. Tad pradžioje tai buvo sudėtinga, bet laikui bėgant, persilaužiau.

Maloniai nustebino egzaminų forma, kuri pasirodė lengvesnė nei tikėjausi. Tai buvo testai, kur kiekvienam klausimui buvo pateikti keli atsakymai ir reikėjo pasirinkti teisingus. Aš tikėjausi, kad bus sunkiau – teks atsakinėti atvirus klausimus, o atsakymai turės būti tikslūs ir konkretūs – jokio pilstymo iš tuščio į kiaurą. Tačiau testo forma nereiškia, kad bus lengviau – egzamino klausimai sudėlioti taip, kad vargu, ar pavyktų jį išlaikyti nesimokius.

Ar teko pritaikyti ankstesnėse studijose ir darbe įgytas žinias ir patirtį?

Man labai pravertė įgūdis viską tikrinti, kurį įgijau, dirbdamas audito srityje. Taip išvengiu žioplų klaidų. Pamatęs testo klausimą, neskubėdavau žymėti atsakymo. Pirmiausia klausimą perskaitydavau bent porą kartų, tuomet ir atsakymus po du ar tris kartus, kad įsigilinčiau ir suprasčiau. Atidumas man padėjo išvengti žioplų klaidų, dėl kurių galbūt būčiau neišlaikęs ir egzamino.

Ką patartum tiems, kas svarsto savo galimybes siekti karjeros aviacijoje?

Pasiruoškite ne tik atrankai, bet ir studijoms. Internete yra gausu informacijos, susijusios su akademijoje dėstomais dalykais. Pažiūrėkite vaizdo įrašus ir vėliau, paskaitų metų, jau nebesijausite „žali“.

Šiuo metu mokaisi skraidyti mažu vienmotoriu lėktuvu. Gal jau žinai, kokio tipo orlaiviu norėtum skraidyti ateityje?

Ne kartą pagalvojau, kad būtų itin įdomu pilotuoti didįjį Airbus A380 – didžiausią keleivinį orlaivį. Ne veltui, jis dar vadinamas dangaus karaliumi. Mane žavi įspūdingas jo dydis – vienu metu šiuo orlaiviu skrenda net 800 keleivių. Tas garsas, kai įsisuka varikliai, čia jų 4! Sunku apibūdinti tą ypatingą jausmą, kai toks milžinas atsiplėšia nuo žemės!

Kaip įsivaizduoji save po 10 metų?

Manyčiau, kad tai per trumpas laiko tarpas tapti Airbus A380 kapitonu, tad norėčiau tapti bent Airbus A380 antruoju pilotu. Jei svajoti toliau, tai būtų įdomu padirbėti, pavyzdžiui, Madrido Real krepšinio komandos ar JAV prezidento asmeniniu pilotu. Manau, būtų įdomu padiskutuoti apie investavimą bei kitomis temomis su jo ekscelencija Donaldu Trumpu. Vertinant iš darbo oro linijose perspektyvos, visad svajojau apie Kataro oro linijas (anglų k. Qatar Airways). Šios oro linijos garsėja griežta tvarka, aukštais standartais bei precizišku darbu, kad galėtų keleiviams suteikti maksimaliai kokybiškas paslaugas. Man patinka tokios įmonės, kur siekiama geriausių rezultatų, jaučiamas spaudimas ir lengva įtampa. Tai būdas tobulėti.

Dalintis

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/tapkpilotu/domains/tapkpilotu.lt/public_html/wp-content/plugins/wordpress-seo/inc/class-wpseo-utils.php:1194) in /home/tapkpilotu/domains/tapkpilotu.lt/public_html/wp-content/plugins/webtoffee-gdpr-cookie-consent/php/functions.php on line 117

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/tapkpilotu/domains/tapkpilotu.lt/public_html/wp-content/plugins/wordpress-seo/inc/class-wpseo-utils.php:1194) in /home/tapkpilotu/domains/tapkpilotu.lt/public_html/wp-content/plugins/webtoffee-gdpr-cookie-consent/php/functions.php on line 117

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/tapkpilotu/domains/tapkpilotu.lt/public_html/wp-content/plugins/wordpress-seo/inc/class-wpseo-utils.php:1194) in /home/tapkpilotu/domains/tapkpilotu.lt/public_html/wp-content/plugins/webtoffee-gdpr-cookie-consent/php/functions.php on line 117

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/tapkpilotu/domains/tapkpilotu.lt/public_html/wp-content/plugins/wordpress-seo/inc/class-wpseo-utils.php:1194) in /home/tapkpilotu/domains/tapkpilotu.lt/public_html/wp-content/plugins/webtoffee-gdpr-cookie-consent/php/functions.php on line 117